piątek, 5 czerwca 2020

2 Proste Śniadanka z płatków owsianych



Hej Kochani!

Dzisiaj mam dla Was dwa przepisy na prościutkie śniadanka z płatków owsianych.

Płatki owsiane są bardzo wartościowe gdyż pomagają utrzymać wagę, obniżają poziom cholesterolu, dbają o serce i zmniejszają ryzyko rozwoju nowotworów jelita grubego.
Mają one duży wpływ na nasze ciała, dlatego uważam że warto je czasem zjeść:))

Więc w dzisiejszym poście podam Was dwa pomysły na śniadania (lub brunch'e), które są mega proste do zrobienia i wymagają niemalże zero wysiłku.




1. Kremowa Owsianka

Składniki:
- banan (pół albo cały, zależy od ilości jaką chcesz przygotować:))
- 6 łyżek płatków owsianych
- 1/4 szklanki wody
- 2/3 szklanki mleka
- szczypta soli
- rondelek
- owocki i dodatki

W rondelku rozgnieść banana widelcem. Dodać płatki owsiane, sól, wodę i mleko, i dokładnie wymieszać. Następnie gotować do uzyskania gęstej konsystencji.
Przełożyć do miseczki i udekorować według własnego uznania. Ja dodałam masło orzechowe, ananasa, żurawinę i posypałam wiórkami czekoladowymi.

Smacznego:))

2. Mini Omlecik z płatkami owsianymi
Jest czasem tak, że robimy obiad, deser, czy coś gdzie potrzebne są tylko żółtka. Zostają nam wtedy samotne białka, i nie raz zastanawiamy się co z nimi zrobić. Mi własnie zostały w szklance takie dwa.

Składniki:
- 2 białka (lub żółtka - co zostanie), lub po prostu 2 jajka
- łyżka mąki
- łyżeczka brązowego cukru
- kilka łyżek płatków owsianych (tyle żeby one były głównym składnikiem)
- łyżeczka masła orzechowego (opcjonalne)

Do białek dodajemy mąkę, płatki, cukier i masło orzechowe. Dokładnie mieszamy by uzyskać gęstą owsianą konsystencję.
Na małej patelence (ja użyłam takiej o średnicy 12-stu centymetrów) rozgrzewamy odrobinę oleju. Następnie przelewamy naszą masę na patelnię i czekamy aż się zetnie. Można przykryć pokrywką, lub jak dół będzie ścięty to można też odwrócić na drugą stronę.
Gotowy omlecik przekładamy na talerz i dekorujemy. Ja użyłam masła orzechowego, bananów, winogron i czereśni.

Smacznego:))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz